Zarządzenie Dyrektora w sprawie zdalnego nauczania.
Zarządzenie nr 03/2020
Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pludrach
z dnia 24 marca 2020 roku
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U., poz.493) zarządzam, co następuje:
§ 1
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, tj. od 25 marca do 10 kwietnia 2020 roku, szkoła prowadzi działalność na odległość, zwaną dalej zdalnym nauczaniem, wykorzystując do tego metody i techniki jakimi dysponuje.
§ 2
Podstawową formą zdalnego nauczania oraz kontaktu nauczycieli z uczniami i rodzicami jest platforma Vulcan e-dziennik.
§ 3
Dopuszcza się również inne formy wspomagające takie jak: kontakt telefoniczny, komunikatory, grupy społecznościowe.
§ 4
Za pomocą platformy e-dziennik uczniowie otrzymują, z jednodniowym wyprzedzeniem, materiały do zdalnej nauki.
§ 5
W trakcie nauki zdalnej uczniowie mogą kontaktować się z nauczycielami, celem wyjaśniania pojawiających się trudności lub jakichkolwiek niejasności.
§ 6
W procesie nauki zdalnej istnieje konieczność indywidualizacji nauczania, czyli dostosowania realizowanych treści oraz zadawanych prac do możliwości psychofizycznych uczniów.
§ 7
Nadrzędnym celem zdalnego nauczania jest równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach nauki oraz łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych oraz bez ich użycia.
§ 8
Potwierdzeniem obecności przez ucznia w zdalnych zajęciach w klasach starszych jest odebranie przez niego wiadomości, natomiast w młodszych klasach odebranie wiadomości przez rodzica.
§ 9
Monitorowanie postępów w nauce oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów ustala każdy z nauczycieli. Po akceptacji dyrektora szkoły, informację przekazuje uczniom oraz rodzicom. Ustalono po dwie formy sposobu oceniana z każdego przedmiotu.
§ 10
Zajęcia zdalne mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia rekomendowanych przez MEN:
-
materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe:
-
Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
-
Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
-
inne materiały wskazane przez nauczyciela;
-
przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia
-
z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem i rodzicem
-
przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.
§ 11
Uczniom klas ósmych należy zapewnić warunki, w których mogą powtarzać i utrwalać wiedzę niezbędną do egzaminów. Dla tych uczniów treści kształcenia oraz ilość zadań z pozostałych przedmiotów powinna być ograniczona do wymagań koniecznych zapisanych w podstawach programowych z poszczególnych przedmiotów.
§ 12
W klasach 1- 3 realizowanie lekcji w sposób zdalny wymaga pomocy i kontroli rodziców.
§ 13
Szczególną opieką należy objąć uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz tych, którzy są
objęci zajęciami rewalidacyjno – wychowawczymi, poprzez dostosowanie
wiadomości i umiejętności do ich indywidualnych możliwości intelektualnych i edukacyjnych.
§ 14
Rodzice dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną oraz wczesnym wspomaganiem rozwoju powinni być informowani o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji.
§ 15
Dzienny rozkład zajęć oraz dobór narzędzi pracy zdalnej powinien uwzględniać zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną oraz potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i młodzieży.
§ 16
Kontakt dyrektor-nauczyciel-rodzic odbywać się będzie systematycznie poprzez platformę e-dziennik, podobną formę przybierają konsultacje nauczycieli z rodzicami, możliwy jest także kontakt telefoniczny oraz portale społecznościowe.
§ 17
Kontrola zrealizowanych treści programowych będzie odbywać się między innymi poprzez:
-
analizę wpisów tematów zajęć do dziennika lekcyjnego
-
analizę propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania
-
sprawozdania nauczycieli
-
kontakty z rodzicami uczniów i uczniami przez e-dziennik
§ 18
Po powrocie do szkoły nastąpi powtórzenie oraz usystematyzowanie wiadomości i umiejętności uczniów.
§ 19
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.