Zarządzenie Dyrektora w sprawie zdalnego nauczania.

Zarządzenie nr 03/2020
Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pludrach
z dnia 24 marca 2020 roku

w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

 

Na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U., poz.493) zarządzam, co następuje:

§ 1

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, tj. od 25 marca do 10 kwietnia 2020 roku, szkoła prowadzi działalność na odległość, zwaną dalej zdalnym nauczaniem, wykorzystując do tego metody i techniki jakimi dysponuje.

§ 2

Podstawową formą zdalnego nauczania oraz kontaktu nauczycieli z uczniami i rodzicami jest platforma Vulcan e-dziennik.

§ 3

Dopuszcza się również inne formy wspomagające takie jak: kontakt telefoniczny, komunikatory, grupy społecznościowe.

§ 4

Za pomocą platformy e-dziennik uczniowie otrzymują, z jednodniowym wyprzedzeniem, materiały do zdalnej nauki.

 

§ 5

W trakcie nauki zdalnej uczniowie mogą kontaktować się z nauczycielami, celem wyjaśniania pojawiających się trudności lub jakichkolwiek niejasności.

§ 6

 

W procesie nauki zdalnej istnieje konieczność indywidualizacji nauczania, czyli dostosowania realizowanych treści oraz zadawanych prac do możliwości psychofizycznych uczniów.

§ 7

 

Nadrzędnym celem zdalnego nauczania jest równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach nauki oraz łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych oraz bez ich użycia.

§ 8

 

Potwierdzeniem obecności przez ucznia w zdalnych zajęciach w klasach starszych jest odebranie przez niego wiadomości, natomiast w młodszych klasach odebranie wiadomości przez rodzica.

§ 9

 

Monitorowanie postępów w nauce oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów ustala każdy z nauczycieli. Po akceptacji dyrektora szkoły, informację przekazuje uczniom oraz rodzicom. Ustalono po dwie formy sposobu oceniana z każdego przedmiotu.

§ 10

 

Zajęcia zdalne mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia rekomendowanych przez MEN:

    1. materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe:

 

    1. przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia

    2. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem i rodzicem

    3. przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.

 

§ 11

Uczniom klas ósmych należy zapewnić warunki, w których mogą powtarzać i utrwalać wiedzę niezbędną do egzaminów. Dla tych uczniów treści kształcenia oraz ilość zadań z pozostałych przedmiotów powinna być ograniczona do wymagań koniecznych zapisanych w podstawach programowych z poszczególnych przedmiotów.

§ 12

W klasach 1- 3 realizowanie lekcji w sposób zdalny wymaga pomocy i kontroli rodziców.

§ 13

Szczególną opieką należy objąć uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz tych, którzy są
objęci zajęciami rewalidacyjno – wychowawczymi, poprzez dostosowanie
wiadomości i umiejętności do ich indywidualnych możliwości intelektualnych i edukacyjnych.

§ 14

Rodzice dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną oraz wczesnym wspomaganiem rozwoju powinni być informowani o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji.

§ 15

Dzienny rozkład zajęć oraz dobór narzędzi pracy zdalnej powinien uwzględniać zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną oraz potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i młodzieży.

§ 16

Kontakt dyrektor-nauczyciel-rodzic odbywać się będzie systematycznie poprzez platformę e-dziennik, podobną formę przybierają konsultacje nauczycieli z rodzicami, możliwy jest także kontakt telefoniczny oraz portale społecznościowe.

§ 17

Kontrola zrealizowanych treści programowych będzie odbywać się między innymi poprzez:

    1. analizę wpisów tematów zajęć do dziennika lekcyjnego

    2. analizę propozycji tygodniowego zakresu treści nauczania

    3. sprawozdania nauczycieli

    4. kontakty z rodzicami uczniów i uczniami przez e-dziennik

§ 18

Po powrocie do szkoły nastąpi powtórzenie oraz usystematyzowanie wiadomości i umiejętności uczniów.


§ 19

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.