Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Marii Konopnickiej w Pludrach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: zsppludry.pl
Data publikacji strony internetowej: 31.05.2011
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 6.02.2021
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 1.03.2021
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 12.03.2025
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group sp. z o.o.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Brak prawidłowego dopasowania do wielkości ekranów urządzeń mobilnych
- Brak przejścia do treści
- Brak widocznego fokusa na elemenatch serwisu
- Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale
- Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszcych
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Magdalena Pech adres e-mail: zsp.pludry@superszkolna.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Zespół szkolno przedszkolny mieści się w dwóch lokalizacjach
Budynek PSP Al. Wyzwolenia 4B
Dostosowanie wejść do budynków
Istnieją dwa dostępne dla uczniów wejścia. Jedno z nich zaopatrzono w rampę, podjazd dla osób niepełnosprawnych wyposażoną w obustronną balustradę z poręczami o szerokości 1,45 m. Do drugiego wejścia prowadzi jeden schodek. Drzwi wejściowe prowadzą bezpośrednio na hol szkolny. Drzwi wejściowe otwiera się przez domofon umieszczony pomiędzy głównych drzwiach wejściowymi.
Dostosowanie korytarzy
Budynek jednokondygnacyjny. Korytarz na całości budynku prowadzi bezpośrednio do poszczególnych pomieszczeń: sekretariatu, pokoju nauczycielskiego, klas lekcyjnych, biblioteki, kuchni, ubikacji. Budynek posiada trzy wyjścia ewakuacyjne prowadzące przez korytarz oraz podwójne drzwi wejściowe, które są również drzwiami ewakuacyjnymi.
Dostosowanie schodów
Brak schodów w budynku.
Dostosowanie wind
Brak wind w budynku.
Dostępność pochylni
Budynek nie posiada pochylni.
Dostępność platform
Budynek nie posiada platform.
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Istnieje możliwość bezpośredniego wjazdu osób niepełnosprawnych pod wejście szkolne, i pozostawienie samochodu.
Prawo wstępu z psem asystującym
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynków szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
Budynek PS ul. Szkolna 2
Dostosowanie wejść do budynków
Budynek wolnostojący. W budynku jest jedno dostępne wejście dla uczniów. Do wejścia prowadzą dwa schody , brak rampy, podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Przy głównych drzwiach przed schodami znajduje się domofon , przez który otwiera się drzwi wejściowe.
Dostosowanie korytarzy
W budynku poziome drogi przebiegają korytarzami oddzielonymi od pomieszczeń ścianami. Budynek posiada trzy wyjścia ewakuacyjne.
Dostosowanie schodów
Budynek dwukondygnacyjny. Część użytkowa przedszkola to parter i pierwsze piętro. Schody, którymi należy pokonać łącznie 15 stopni o szerokości 86 cm prowadzące na pierwsze piętro znajdują się na wprost drzwi wejściowych, tworząc pionowy ciąg ewakuacyjny. Schody umieszczone są między ścianami, posiadają jedna poręcz, na piętrze - zabezpieczone bramką.
Dostosowanie wind
Brak wind w budynku.
Dostępność pochylni
Budynek nie posiada pochylni.
Dostępność platform
Budynek nie posiada platform.
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Osoby niepełnosprawne mają możliwość bezpośredniego wjazdu na teren przedszkola przez bramę wjazdową samochodem i pozostawienie go na terenie do czasu opuszczenia budynku.
Prawo wstępu z psem asystującym
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynków szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.